Σχολικό έτος 2017-2018

«Χελιδονίσματα»

«Χελιδονίσματα» στο Σχολείο μας

xelidoni1xelidoni2 

Με το έθιμο του καλαντίσματος της   άνοιξης τα Πρωτάκια μας με τη δασκάλα της Μουσικής κα Μπέσυ Σπανοδήμου,  μας εξέπληξαν ευχάριστα. Βγήκαν με μεγάλη χαρά να «φωνάξουν» ότι ήρθε η Άνοιξη, έφυγε ο κρύος και άκαρπος χειμώνας! Η φύση, άρα η ζωή θα αναγεννηθεί. Και πώς το φωνάζανε; Τραγουδώντας κάλαντα. Κρατώντας στα χέρια τους τη χελιδόνα, μια κατασκευή  με ένα ομοίωμα χελιδονιού  έψαλαν τα Χελιδονίσματα στη Διευθύντρια και στους δασκάλους που εκείνη την ώρα ήταν στο γραφείο.

Ήρθε ήρθε χελιδόνα
ήρθε και άλλη μεληδόνα
κάθισε και λάλησε
και γλυκά κελάηδησε:

Μάρτη, Μάρτη μου καλέ,
και Φλεβάρη φοβερέ
κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις
καλοκαίρι θα μυρίσεις
Κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις
πάλιν άνοιξη θ’ ανθίσεις.

Το έθιμο αυτό χάνεται στα βάθη των αιώνων, τότε που ακόμη ο Μάρτης ήταν ο πρώτος μήνας του χρόνου και για να τον προϋπαντήσουν έψελναν ευχές και κάλαντα.

Με χαρά πήραν το «κέρασμα» και στη συνέχεια έφτιαξαν  «μαρτάκι» με τις δασκάλες τους. Είναι ένα έθιμο που έχει τις ρίζες του στα αρχαία χρόνια και δυστυχώς έχει αρχίσει να χάνεται. Μέχρι και σήμερα βέβαια, οι μητέρες δένουν στα χέρια των παιδιών τους ένα χρωματιστό βραχιολάκι από κλωστές, για να μην «κάψει» τα παιδιά τους ο ήλιος της Άνοιξης. Το βραχιολάκι αυτό το φοράνε μέχρι την Ανάσταση ή μέχρι να δουν τα πρώτα χελιδόνια… Τότε το «πετάνε» στα κεραμίδια του σπιτιού τους ή το αφήνουνε σε μια τριανταφυλλιά για να μπορεί από εκεί να το πάρει το χελιδόνι για να χτίσει τη φωλιά του.

Μπράβο στα παιδιά και στις δασκάλες!

Συμμετοχή σε διαγωνισμό ρομποτικής και πρόκριση

Συμμετοχή σε  διαγωνισμό ρομποτικής και πρόκριση

 

Συγχαρητήρια στα παιδιά του Σχολείου μας,  που  κάνουν μαθήματα ρομποτικής με τη Stem Education,  στα πλαίσια των απογευματινών δραστηριοτήτων,   έλαβαν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής για παιδιά Δημοτικού και προκρίθηκαν  στον τελικό, που θα διεξαχθεί την επόμενη Κυριακή στο Ολυμπιακό Γυμναστήριο στο Γαλάτσι.

Παρόμοιες συμμετοχές και προκρίσεις όχι μόνο κάνουν τη σχολική μας κοινότητα υπερήφανη, αλλά δίνουν καλό παράδειγμα και κίνητρο σε όλους τους μαθητές να ασχοληθούν με παρόμοιες, δημιουργικές δραστηριότητες.

Ευχόμαστε να επιτύχουν διάκριση στον τελικό διαγωνισμό  αν και ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα θα κερδίσουν τη χαρά της δημιουργίας και τη γλυκιά προσμονή των αποτελεσμάτων. Ευχαριστούμε τους γονείς του Σχολείου που βοήθησαν και βοηθούν  στην προσπάθειά τους  αυτή!

Καλή επιτυχία!

Η γιορτή της κρέπας στο σχολείο μας

Η γιορτή της κρέπας στο σχολείο μας

Στη Γαλλία η Υπαπαντή του Χριστού ονομάζεται Chandeleur και γιορτάζεται στις 2 Φεβρουαρίου με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Το όνομα Chandeleur προέρχεται από το chandelle που σημαίνει κερί στα γαλλικά, γι’ αυτό και η γιορτή αυτή ονομάζεται και Fête des chandelles = Γιορτή των κεριών. Το άγιο φως των κεριών των εκκλησιών που φέρνουν οι πιστοί στο σπίτι τους θα τους προστατέψει και θα τους υπενθυμίζει ότι ο Χριστός είναι το φως του κόσμου.

crepes1

Στη Γαλλία σήμερα η Chandeleur είναι γνωστή κυρίως ως η ημέρα της κρέπας. Σύμφωνα με την παράδοση κάθε χρόνο αυτή τη μέρα αναβιώνει το έθιμο της παρασκευής κρέπας. Σύμφωνα με αυτό το έθιμο, εάν την ημέρα της Chandeleur δεν γίνονταν κρέπες, η σοδειά του σιταριού όλης της χρονιάς θα καταστρεφόταν.

Επίσης η ετοιμασία της κρέπας ακολουθούσε ένα ακόμη έθιμο, αυτό του χρυσού νομίσματος. Γυρίζοντας στον αέρα με το δεξί χέρι την πρώτη κρέπα και κρατώντας στο αριστερό ένα χρυσό νόμισμα, η κρέπα έπρεπε να τυλιχτεί γύρω από το χρυσό νόμισμα και στη συνέχεια να φυλαχτεί στο ντουλάπι μέχρι την επόμενη χρονιά προκειμένου να δοθεί το χρυσό νόμισμα στον πρώτο φτωχό που θα χτυπούσε την πόρτα του σπιτιού…

crepes2

Εάν όλα τα παραπάνω τηρούνταν, η οικογένεια θα είχε σίγουρα καλή σοδειά και χρήματα για όλη τη χρονιά!

Η κρέπα, μεταξύ άλλων, λόγω του στρογγυλού σχήματος και του χρυσαφένιου της χρώματος, θυμίζει τον ήλιο που επιστρέφει την άνοιξη μετά από ένα σκοτεινό και κρύο χειμώνα ή το χρυσό φλουρί.

 krepa2

Οι μαθητές των Ε’ και Στ’ τάξεων του σχολείου μας που διδάσκονται γαλλικά, τίμησαν το έθιμο και με τις καθηγήτριες των Γαλλικών, κ. κ. Αικατερίνη Μουστάκη και Δήμητρα Μέρμηγκα έφτιαξαν και απόλαυσαν πεντανόστιμες γλυκές κρέπες. Ήρθαν έτσι σε επαφή με το γαλλικό πολιτισμό, χρησιμοποίησαν τη γαλλική γλώσσα, συνεργάστηκαν και διασκέδασαν!

 krepa1

Πιστοποίηση eSafety- Χρυσό Επίπεδο Πιστοποίησης

Σήμερα κατακτήσαμε για δεύτερη φορά το Χρυσό Επίπεδο πιστοποίησης στην ασφαλή χρήση του Διαδικτύου στο σχολείο μας από την κοινότητα eSafety μέσω της οποίας λάβαμε την παρακάτω ανακοίνωση:

Με βάση το Έντυπο Αξιολόγησής σας και τη συμβολή σας στην κοινότητα του eSafety, το σχολείο σας έχει τώρα φτάσει στο Χρυσό Επίπεδο Πιστοποίησης eSafety. Συγχαρητήρια!

goldlabel

Θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε ώστε να διατηρήσουμε αυτό το επίπεδο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

goldlabel1

Συμμετοχή στο Safer Internet

Το σχολείο μας συμμετείχε στον διαγωνισμό για το Safer Internet με δύο έργα μαθητριών της Ε1 τάξης.

Μια μακέτα της αίθουσας πληροφορικής  που δείχνει ένα μάθημα στην τάξη με τα παιδιά και τη δασκάλα.Στον πίνακα γράφει: Δεν μπαίνουμε στο Διαδίκτυο χωρίς την επίβλεψη των μεγάλων. Την μακέτα έφτιαξαν οι: Ευγενία Τρανούδη, Ελένη Ζάχου, Ελένη Τόγκα και Ζένια Παναγιωτίδη.

Το άλλο έργο είναι μια εικαστική και λογοτεχνική δημιουργία με την ζωγραφιά ενός υπολογιστή στον οποίο υπάρχει γραμμένο το παρακάτω έμμετρο ποίημα:

Πρόσεχε πριν με ανοίξεις / και τους γονείς σου να ρωτήσεις / γιατί κρύβω μυστικά / πονηρά και τρομερά / που αν εσύ μπλέξεις / τρέχα τρέχα να ξεμπλέξεις. Την σύνθεση έφτιαξε η Ειρήνη Αντωνοπούλου.

esafety2018

Δείτε το σχολείο μας στο 7:09

to computer

Έρευνα για τους γονείς

                              Screenshot

Aγαπητοί γονείς

Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Ερευνας (ΙΤΕ) που τελεί υπό την  στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (saferinternet4kids) διεξάγει μια έρευνα για τους γονείς των παιδιών που είναι χρήστες των κοινωνικών δικτύων (Facebook, Instagram, viber κ.α.).

Σκοπός της έρευνας είναι να διαπιστώσουμε τις συνήθεις και τις συμπεριφορές των παιδιών στα κοινωνικά δίκτυα,  την σχέση των γονέων με τα κοινωνικά δίκτυα καθώς και τον βαθμό  επικοινωνίας  τους  με τα παιδιά στο συγκεκριμένο θέμα. Τα συμπεράσματα της έρευνας αυτής θα μας δώσουν σημαντικά στοιχεία ώστε να σχεδιάσουμε παρεμβάσεις και συνεργασίες τέτοιες ώστε να προστατέψουμε με τον καλύτερο τρόπο τα παιδιά.

Ο χρόνος που θα αφιερώσετε δεν θα είναι πάνω από 4 λεπτά. Το ερωτηματολόγιο είναι διαθέσιμο στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://saferinternet4kids.gr/wpsqt

H συμβολή σας στο θέμα είναι πολύτιμη. Μπορείτε να κοινοποιήσετε το ερωτηματολόγιο και σε άλλους γονείς εάν το επιθυμείτε.

Περισσότερα Άρθρα...